Skip to content
Przeszukaj Bazę wiedzy BDO po słowach kluczowych
1. Kto podlega pod obowiązek rejestracji?
2. Które podmioty marszałek województwa wpisuje do Rejestru-BDO z urzędu?
3. Które podmioty marszałek województwa wpisuje do Rejestru-BDO na wniosek?
4. Które podmioty nie podlegają wpisowi do Rejestru-BDO?
5. Kiedy należy dokonać rejestracji?
6. Gdzie należy złożyć wniosek rejestrowy/aktualizacyjny/o wykreślenie?
7. Jak wypełnić wniosek rejestrowy?
8. Jak wypełnić wniosek aktualizacyjny?
9. Co należy dołączyć do wniosku rejestrowego/aktualizacyjnego?
10. Kto podlega obowiązkowi uiszczenia opłaty rejestrowej i rocznej?
11. Ile wynosi opłata rejestrowa/roczna?
12. Kiedy należy uiścić opłatę roczną?
13. Gdzie należy uiścić opłatę rejestrową/roczną?
14. Co należy aktualizować w Rejestrze-BDO?
15. Kiedy należy złożyć wniosek o wykreślenie z Rejestru-BDO?
16. Kto nadaje numer rejestrowy?
17. Kto podlega obowiązkowi umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach?
18. Na których dokumentach należy umieszczać numer rejestrowy?
19. Na których dokumentach nie trzeba umieszczać numeru rejestrowego?
20. Jakie grożą sankcje karne podmiotom zobowiązanym do uzyskania wpisu do Rejestru-BDO, za działanie niezgodne z przepisami?
21. Kiedy mój wniosek zostanie rozpatrzony?
22. Gdzie należy złożyć wniosek rejestrowy/aktualizacyjny/o wykreślenie w przypadku podmiotu zagranicznego?
23. Czy na wniosku rejestrowym będzie możliwość zaznaczenia grupy kodów oraz czy katalog odpadów będzie prezentowany w liście rozwijalnej, aby móc zaznaczyć kilka grup kodów?
24. Jeśli wypełniając wniosek użytkownik załączy pełnomocnictwo to czy koniecznym jest złożenie potwierdzenia opłacenia opłaty skarbowej w zakresie pełnomocnictwa? Jeśli tak, to na którym etapie ten dokument ma być załączany?
25. Rejestracja przedsiębiorców zagranicznych w BDO
26. Co powinien zrobić podmiot, który został wpisany do Rejestru BDO w Dziale XII, a w wyniku prowadzonej działalności będą wytwarzane jedynie odpady komunalne?
27. Składając wniosek rejestrowy o wpis do BDO, w dziale XII zapomniano dodać kod odpadu, który jest wytwarzany. Czy w związku z tym, należy złożyć wniosek aktualizacyjny?
28. Czy w dziale XII należy uwzględnić odpady wytwarzane z instalacji i spoza instalacji? Dane miejsce prowadzenia działalności posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów z instalacji oraz wytwarza odpady spoza instalacji (nie objęte decyzją)?
29. Czy we wniosku rejestrowym/aktualizacyjnym, tabelę w dziale XII należy wypełnić tylko dla siedziby podmiotu, czy dla każdego miejsca prowadzenia działalności oddzielnie, w którym będą wytwarzane odpady?
30. Czy obowiązek wpisu do Rejestru-BDO wiąże się z koniecznością sporządzenia i przekazywania sprawozdań?
31. Co powinien zrobić podmiot wpisany do rejestru z urzędu, jeżeli w BDO, jako miejsce prowadzenia działalności widnieje tylko siedziba firmy, a podmiot ma kilka pozwoleń i kilka miejsc prowadzenia działalności, które nie zostały dodane? Czy podmiot może sam dodać brakujące miejsce prowadzenia działalności?
32. Czy w związku z wprowadzeniem opłaty za pojemniki i kubki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych istnieje potrzeba aktualizacji danych w BDO?
Pokaż pozostałe artykuły ( 27 )
Schowaj artykuły
1. Jak ma postąpić przejmujący odpad w przypadku, gdy nie zgadza się kod lub masa przywiezionych odpadów?
2. Czy kierowca podczas transportu będzie musiał posiadać wygenerowane z BDO potwierdzenie wystawienia KPO/KPOK?
3. Czy jest możliwość sporządzenia zbiorczych KPO i KPOK?
4. Czy podmiot przejmujący odpad może wystawić KPO lub KPOK?
5. Czy należy wystawiać KPO lub KPOK w przypadku przekazywania odpadów między swoimi miejscami prowadzenia działalności?
6. Co zrobić w przypadku braku energii elektrycznej, awarii Internetu lub stałego braku dostępu do Internetu?
7. Co w przypadku, gdy wytwórca odpadów nie posiada wagi i nie zna masy odpadu?
8. Czy istnieje możliwość skorygowania masy odpadów na karcie przekazania odpadów?
9. Czy konieczne jest, aby podmiot transportujący potwierdzał transport?
10. Z jaką dokładnością musimy wpisywać wagi odpadów?
11. Czy kierowca musi wygenerować potwierdzenie KPO?
12. Jak dokonać w BDO odbioru odpadów wytworzonych w trakcie prowadzonej działalności gospodarczej?
13. Czy konieczne jest potwierdzanie każdej KPO/KPOK w systemie przez podmiot przejmujący?
14. Czy można masowo potwierdzić KPO/KPOK, w sytuacji gdy dotyczą one tego samego dnia i tego samego rodzaju odpadu?
15. W jaki sposób podmiot przejmujący odpady ma przyporządkować i potwierdzić wagę odpadów odebranych od kilku podmiotów, w sytuacji kiedy odbiór jest realizowany w jednej trasie?
16. Jakie jest uzasadnienie do potwierdzania przez podmiot transportujący odpady zrealizowania transportu, jeżeli fakt przejęcia odpadów (czyli odebranie odpadów od transportującego) potwierdza podmiot przejmujący odpady?
17. Co w sytuacji, w której podmiot przekazujący odpady nie wystawi KPO?
18. Czy od podmiotów zwolnionych z obowiązku prowadzenia ewidencji będzie można przyjąć odpady, jeśli nie zostanie wystawiona karta przekazania odpadów?
19. Czy instalacja komunalna ma możliwość przyjęcia odpadów od wytwórcy odpadów, którzy nie są wpisani do BDO w przypadku, kiedy wytwórca sam dostarczy odpad na instalację?
20. Jakie rodzaje sprawozdań będą składane w BDO? Czy będą również składane sprawozdania z zakresu opłat środowiskowych?
21. W jaki sposób należy prowadzić ewidencję odpadów?
22. PSZOK – czy masa odpadów dostarczona od mieszkańca ma być każdorazowo umieszczona w BDO, czy zbiorczo na koniec dnia dla każdego rodzaju odpadu?
23. W jaki sposób podmiot odbierający 3 frakcje odpadów komunalnych jednym pojazdem ma sporządzić kartę przekazania odpadów komunalnych?
24. Czy podczas sprzątania ulic i placów trzeba ważyć każdą partię odpadów?
25. Firma posiada 3 miejsca prowadzenia działalności – czy jest możliwość ważenia w jednym miejscu prowadzenia działalności?
26. Jak wystawić KPO w przypadku transportu jednego rodzaju odpadu przewożonego jednym pojazdem wytworzonego przez dwóch wytwórców?
28. Kto może wprowadzać dane do systemu BDO?
29. Co zrobić w sytuacji, gdy ktoś pomyli się i wybierze złe miejsce przekazania odpadu. Jak to poprawić?
30. Co to jest miejsce prowadzenia działalności?
31. Jak przyjąć odpad (np. złom, makulaturę) od instytucji, które nie są w BDO, więc nie będą mogły wystawić KPO (np. Urząd Miasta, Biblioteka, Fundacja itp.)?
32. Jakie dokumenty musi posiadać podmiot transportujący odpady odebrane od podmiotu zwolnionego z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów?
33. Czy zatwierdzenie KPO lub KPOK przez przejmującego może trwać kilka dni?
34. Z jaką częstotliwością należy dokonywać wpisów na danych kartach ewidencji?
35. Co, gdy trzeba przejechać przez granice obcego kraju, np. z Raciborza przez Czechy do Oświęcimia. Obie firmy są w Polsce. Czy wystarczy tylko KPO w wersji elektronicznej w razie kontroli w Czechach?
36. Jak ewidencjonować przetwarzanie odpadów, które rubryki należy uzupełnić w karcie ewidencji odpadów?
37. Jak ewidencjonować ZAŁ VII – (transgraniczne przemieszczanie odpadów), bo nie będzie KPO? Jakie dokumenty na drogę dla kierowcy?
38. Jak będzie wyglądać odbiór odpadów komunalnych przez firmy transportujące i przyjmujące te odpady od jednostek np. szkół oraz od osób fizycznych, które nie muszą być w rejestrze BDO?
39. Czy istnieje funkcja dodawania samemu miejsc prowadzenia działalności, czy jest to możliwe tylko poprzez złożenie wniosku aktualizacyjnego?
40. Czy ustawa określa termin przetworzenia odpadów do 12 m-cy?
41. Jak podmiot przejmujący przejmuje odpad do rekultywacji to wówczas na jakie MPD ma zaewidencjonować przyjęty odpad? Na siedzibę firmy, czy ma dokonać wniosku aktualizującego wprowadzając adres, pod który dany odpad będzie przeznaczony do rekultywacji?
42. Jaka jest odpowiedzialność prawna i kto ją ponosi jeśli podmiot przejmujący przyjmie odpad od podmiotu który oświadcza, że nie musi być wpisany w rejestrze i oświadcza nieprawdę? W konsekwencji podmiot przejmujący ewidencjonuje wpis na podstawie tego oświadczenia podmiotu, co jest nie prawdą.
43. Czy przekazując odpady z budowy, zawsze musi być ktoś na miejscu, by potwierdzić przekazanie odpadu?
44. Czy po wystawieniu karty przekazania odpadów w systemie BDO, odpady podlegające pod SENT-a będą wymagały nadal rejestracji transportu na platformie PUESC jak dotychczas?
45. Czy podmiot, który nie prowadzi profesjonalnej działalności związanej ze zbieraniem odpadów tj. nie przejmuje odpowiedzialności za odpady wytworzone przez innego wytwórcę lub posiadacza odpadów, a jedynie wytworzone przez siebie na obiektach liniowych odpady transportuje do wyznaczonego miejsca wstępnego magazynowania odpadów jest obowiązany do uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów.
46. Czy można utworzyć KPO na kod odpadu, którego podmiot nie posiada w pozwoleniu na wytwarzanie odpadów w dziale XI, ponieważ zostało wydane nowe pozwolenie?
47. Czy można utworzyć KPO na kod odpadu, który nie został uwzględniony w dziale XII odnoszącym się do wytwórców odpadów obowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów niepodlegających obowiązkowi uzyskania pozwolenia na wytwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego?
48. Co w sytuacji gdy podmiot przekazujący i przejmujący odpady znajdują się pod tym samym adresem ale są to dwie różne firmy, czy w takiej sytuacji również trzeba sporządzać każdorazowo KPO przy przekazywaniu odpadów?
49. Co w sytuacji, gdy KPO w systemie wystawił podmiot przekazujący odpady, a transportujący wystawił KPO w formie papierowej? KPO podmiotu przekazującego jest w systemie BDO bez potwierdzenia przez transportującego odpady.
50. Co w przypadku gdy KPO odrzucona przez przejmującego nie będzie skorygowana przez przekazującego odpady, czy KPO ze statusem odrzucone można zaewidencjonować?
51. Czy w karcie ewidencji odpadów jest możliwość podania nazwy miejsca wytworzenia odpadów poza instalacją (np. magazyn nr 1), tak jak jest to w przypadku odpadów wytwarzanych w związku z eksploatacją instalacji (podaje się nazwę instalacji)?
52. Czy można zmienić masę odpadów, która została błędnie wpisana na KPO gdy podmiot przejmujący potwierdził przejęcie odpadów, a karta posiada status „zrealizowane przejęcie” lub „potwierdzony transport”?
53. Kiedy istnieje możliwość zmiany masy odpadów na KPO?
54. W jaki sposób należy dokonać prawidłowej ewidencji odpadów, gdy na KPO o statusie „zrealizowane przejęcie” widnieje błędna masa odpadów?
55. Co zrobić w sytuacji, gdy przekazujący błędnie podał w KPO/KPOK transportującego odpady, a podmiot przejmujący „potwierdził przejęcie” i przejął tym samym odpady?
56. W jaki sposób poprawić w systemie BDO na odrzuconej przez podmiot przejmujący KPO/KPOK błędnie wpisany numer rejestracyjny pojazdu?
57. Co ile sporządza się kartę ewidencji odpadów?
58. Jaka jest kolejność postępowania w przypadku wytwarzania odpadów codziennie, czy najpierw wystawiamy KPO czy najpierw dokonujemy wpisu na karcie ewidencji odpadów? Odpad jest wytwarzany codziennie. Czy można do KEO wprowadzić to jednym dokumentem po wystawianiu KPO czy należy robić to na bieżąco?
59. W jaki sposób można sprawdzić na karcie ewidencji odpadów bieżącą ilość zaewidencjonowanych odpadów?
60. Czy nowe miejsca prowadzenia działalności wprowadza tylko użytkownik główny, czy może tego dokonać również użytkownik podrzędny?
61. Czy z ewidencji w formie papierowej mogą korzystać podmioty, które nie uzyskały wpisu do Rejestru-BDO?
Pokaż pozostałe artykuły ( 55 )
Schowaj artykuły
1. Czy w sprawozdaniu rocznym o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami należy podać wszystkie kody i rodzaje odpadów wpisane w dziale XII wniosku rejestrowego?
2. Czy sprawozdania można złożyć tylko z profilu użytkownika głównego?
3. Czy użytkownik podrzędny będzie miał możliwość przygotowania i/lub przesyłania sprawozdania, a także wniosku aktualizacyjnego?
4. Czy wszystkie podmioty wpisane do BDO mają obowiązek składania rocznych sprawozdań?
5. Jak organizacje odzysku, organizacje odzysku opakowań, organizacje odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, organizacje samorządu gospodarczego oraz podmioty pośredniczące powinny składać sprawozdanie o produktach, opakowaniach i odpadach opakowaniowych z nich powstających w systemie BDO?
6. W jaki sposób związki międzygminne powinny składać sprawozdanie z realizacji zadań, z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi w systemie BDO?
7. W przypadku, gdy w danym roku kalendarzowym, wprowadzający zamyka działalność i składa wniosek o wykreślenie, zaś czynności za podmiot wykonuje organizacja i ma ona za zadanie w terminie 7 dni złożyć sprawozdanie, jak ma wykonać te czynności, jeśli nie posiada jeszcze danych dot. odzysku i recyklingu sprzętu a organizuje to za wprowadzającego?
Pokaż pozostałe artykuły ( 2 )
Schowaj artykuły
Pokaż pozostałe artykuły ( 14 )
Schowaj artykuły
Skip to content
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgoda Polityka prywatności