Przeszukaj Bazę wiedzy BDO po słowach kluczowych
47. Czy można utworzyć KPO na kod odpadu, który nie został uwzględniony w dziale XII odnoszącym się do wytwórców odpadów obowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów niepodlegających obowiązkowi uzyskania pozwolenia na wytwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego?
Tak. System BDO nie blokuje użytkownikowi możliwości prowadzenia ewidencji odpadów, jeśli dane kody odpadów nie zostały ujęte w konkretnych działach. Ponieważ zgodnie z art. 59 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach podmiot jest zobowiązany złożyć wniosek aktualizacyjny dot. zmiany informacji zawartych w rejestrze czy zakresu prowadzonej działalności wymagającej wpisu do rejestru w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana. Następnie właściwy marszałek województwa dokonuje wpisu aktualizacyjnego w terminie do 30 dni od dnia otrzymania wniosku pod warunkiem, że wniosek nie zawiera braków formalnych. W takim przypadku należy złożyć wniosek aktualizacyjny uzupełniając brakujące kody odpadów w dziale XII – który dotyczy wytwórcy odpadów zobowiązanego do prowadzenia ewidencji odpadów niepodlegający obowiązkowi uzyskania pozwolenia na wytwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego.