26 listopada 2019 r. rozpoczniemy pilotaż otwarty systemu BDO, w którym mogą wziąć udział wszystkie podmioty posiadające wpis w Rejestrze-BDO.

W trakcie trwania pilotażu uczestnicy mogą zalogować się do środowiska testowego.

Logowanie uczestników pilotażu będzie odbywało się za pomocą Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej oraz dostawców tożsamości (tj. Profil Zaufany, bankowość elektroniczna lub inni dostawcy). Po potwierdzeniu tożsamości osoby fizycznej przez Węzeł Krajowy użytkownik otrzyma dostęp do konta testowego w BDO. W kolejnym kroku należy powiązać swoją tożsamość z danym podmiotem posiadającym wpis w Rejestrze-BDO poprzez wykorzystanie danych do logowania do Rejestru-BDO, gdzie:

Login – numer rejestrowy

Hasło – hasło utworzone podczas pierwszego logowania do Rejestru-BDO

Jeżeli dany podmiot nie dokonał pierwszego logowania do Rejestru-BDO, a jego hasło straciło ważność- na środowisku testowym hasła tymczasowe będą ponownie aktywowane.

Powiązanie konta w środowisku testowym BDO z tożsamością poprzez Węzeł Krajowy będzie stałe, nie będzie usuwane po zakończeniu pilotażu i zostanie przeniesione na środowisko produkcyjne systemu.

UWAGA! Wersja testowa systemu BDO skierowana jest do podmiotów posiadających wpis w obecnie funkcjonującym Rejestrze-BDO – dane podmiotów o nr rejestrowym wyższym niż 000152627, nie zostały przeniesione na środowisko testowe i te podmioty nie będą mogły przeprowadzić logowania. Dodatkowo uczestnik pilotażu loguje się hasłem do Rejestru-BDO ważnym na dzień 4 listopada 2019 r.

Użytkownicy w ramach pilotażu posiadają dostęp do:

  • modułu elektronicznych wniosków,
  • modułu ewidencji odpadów, w tym możliwość wystawiania kart odpadów pomiędzy miejscami prowadzenia działalności jednego podmiotu lub innymi uczestnikami pilotażu.

Na potrzeby pilotażu na środowisku testowym uczestnicy będą mieli dostęp do danych rejestrowych z Rejestru-BDO oraz do miejsc prowadzenia działalności wprowadzonych w rejestrze.

UWAGA! Wszelkie dane wprowadzone w trakcie trwania pilotażu otwartego w module ewidencji odpadów będą usuwane przed wprowadzeniem produkcyjnej wersji systemu. W przypadku modułu elektronicznych wniosków, złożone wnioski nie będą rozpatrywane przez Urzędy Marszałkowskie.

Na środowisku testowym dostępne są instrukcje użytkownika (w tym także instrukcja logowania za pośrednictwem Węzła Krajowego) do wszystkich elementów systemu udostępnionych w ramach pilotażu otwartego.

Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy jako organizator pilotażu otwartego nie będzie indywidualnie nadawał danych dostępowych i nie będzie wymagał od uczestników podawania adresów IP.

Wszystkie informacje związane z pilotażem, do którego dostęp będzie powszechnie dostępny, będą stanowiły informacje publicznie dostępne. Wersja publicznie dostępna oraz wiedza o zasadach obsługi tego systemu nie będą objęte poufnością.

Pytania dotyczące pilotażu można przesyłać poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie (22 37 50 500; 22 25 59 450).


Opublikowane w dniu 25 listopada 2019, aktualizacja: 19 maja 2020