Marszałek dokonując rejestracji, jednocześnie nadaje numer rejestrowy. Ten numer część przedsiębiorców musi obowiązkowo umieszczać na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością.
Kto ma taki obowiązek?
Ustawowemu obowiązkowi umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością, podlegają przedsiębiorcy:
- wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz autoryzowani przedstawiciele
- wprowadzający baterie lub akumulatory
- wprowadzający pojazdy
- producent, importer i wewnątrzwspólnotowy nabywca opakowań
- wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach
- wprowadzający na terytorium kraju opony
- wprowadzający na terytorium kraju oleje smarowe
Kiedy należy używać numeru rejestrowego?
Numer rejestrowy należy umieszczać na dokumentach związanych z działalnością w zakresie wprowadzanych opakowań, produktów i odpadów, na przykład:
- fakturach VAT
- paragonach fiskalnych
- umowach kupna-sprzedaży
- sprawozdaniach
- kartach przekazania odpadów
- kartach ewidencji odpadów
Na innych dokumentach nie trzeba umieszczać numeru rejestrowego. Przykładowo obowiązek ten nie dotyczy dokumentów:
- kadrowych i związanych z bieżącą obsługą administracyjną i funkcjonowaniem biura firmy,
- przekazywanych do urzędu skarbowego
- pozostałych dokumentach nie związanych bezpośrednio z działalnością objętą wpisem do Rejestru-BDO
Kto nie musi używać numeru rejestrowego?
Ustawowy obowiązek posługiwania się numerem rejestrowym mają tylko podmioty ściśle określone w ustawie. Natomiast wytwórcy odpadów i przekazujący odpady nie muszą umieszczać numeru rejestrowego na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością w zakresie produktów i odpadów.
Opublikowane w dniu 4 grudnia 2019, aktualizacja: 4 grudnia 2019